Muzyka widziana sercem i słuchana duchem

Na Początku była Muzyka


TWORZENIE MUZYKI

W „Muzyce Ainuròw”, krótkiej historii, która rozpoczyna powieść pod tytułem "Silmarillion" Tolkiena, autor opisuje kosmogonię, w której Bóg stwarza myślą wszystko: myślą postrzeganą jako fala dźwiękowa, ktòra nadaje każdemu stworzeniu nutę muzyczną, więc każde stworzenie aktywnie tworzy nieskończoną harmonię w Uniwersalnej Orkiestrze. Harmonizacja między stworzeniami odbywała się poprzez kontakt, w zgodzie, tworząc harmonię (porozumienie), podczas gdy cisza, która wiąże nuty, była podziwem nut dla ich boga Eru, więc uwaga i wzniosła Cisza, łono muzyki.  Tymczasem Melkor nie chciał być posłuszny Eru; swym nieposłuszeństwem wywoływał dysonans, który przełamuje monotonię i daje przestrzeń różnym tonom, kreatywności, badaniom, nieprzystosowanym stworzeniom lub nutom - daje początek różnorodności i integracji. 
To, co symbolicznie dzieje się w naturze, dzieje się również w ludzkiej duszy: jesteśmy w harmonii z ludźmi, którzy są harmonijni, zawierają nasze nuty, którzy myślą podobnie jak my, a niepokoją nas ci ludzie, ktòrym brak równowagi, ktòrzy kreują dysonans, prowadząc nas do ciszy i poszukiwania wewnętrznej integralności. Ale nie tylko ludzie mają nutę, także przedmioty: wystarczy dotknąć czy uderzyć drewno, żelazo, szklankę, a wydobędziemy z nich przeróżne nuty. To samo dotyczy myśli, uczuć, dusz: wszystkie są partyturami w pentagramie muzycznego wszechświata bytu.


I Bòg zaśpiewał swoje stworzenie ...

We wszystkich starożytnych cywilizacjach dźwięk i muzyka były uznawane za święte. Nawet w dzisiejszych czasach muzyka jest nazywana "boską sztuką". Grecki bóg muzyki i uzdrowienia, Apollo, tworzył harmonię w niebie swymi rytmicznymi ruchami, Orfeusz opiekował się ciałem i duszą przy pomocy poezji i muzyki, a jego śpiew przywrócił do życia ukochaną Eurydykę. W mitologii hinduskiej muzyka, początkowo zarezerwowana dla bogów, dociera na ziemię między śmiertelnikòw, z litości dla ludzkiego wysiłku i dla złagodzenia ludzkiego cierpienia. W książkach Tolkiena Bóg stwarza świat ... śpiewem.


MUZYCZNY YIN-YANG

Na początku istnienia ludzkości muzyka i medycyna istniały w tym samym wymiarze, w ewolucji równoległej do ewolucji ludzkiego umysłu. Uzdrowienie w pierwszych cywilizacjach zachodziło poprzez fenomen zaklęcia: połączenie rytmu, dźwięku i narkotyku. Od czasòw starożytnych plemion poprzez szamanizm Indian amerykańskich, medycynę egipską z Papirusem Ebersa, historię charakteryzuje stałe zjednoczenie między dźwiękiem (muzyka, taniec) i medycyną (preparaty naturalne, narkotyki).
Wraz z rozkwitem cywilizacji chińskiej powstaje triada muzyka-medycyna-numerologia, narodziny medycyny energetycznej opierającej się na pięciu elementach (Ziemi, Ogniu, Wodzie, Drewnie i Metalu) w połączeniu z uosobieniem skali Pentatonika złożonej z pięciu podstawowych nut  (fa-do-sol-re-la). Dwanaście chińskich południków (punktòw energetycznych ciała) koła "Energii Witalnej" pochodzi z emanacji dwunastotonowej skali muzycznej (Indie), skali chromatycznej. Liczba dwanaście jest podstawowym numerem w równoległości południki-muzyka, z koncepcją Yin (6 południków - 6 nut) i Yang (6 południków - 6 nut): unia Yin i Yang produkuje rytm (muzyka), zdrowie (medycyna).


MUZYKOTERAPIA

Według teorii muzykoterapii większość patologii ma zròdło w konfliktach emocjonalnych. Zaburzenia emocjonalne kolidują z naszym systemem bioenergetycznym, składającym się z ośrodków neuro-hormonalnych, które regulują wszystkie nasze działania. Jeżeli energia je zasilająca nie jest utrzymywana na stałym poziomie we wszystkich ośrodkach, powstaje zator powodujący zaburzenia równowagi, dysfunkcje lub nawet choroby. Bloki energetyczne znajdują się w niektórych obszarach ciała, gruczołach, narządach i odpowiadających im chakrach. Muzyka jest jednym z narzędzi, za pomocą których możemy skontaktować się z harmonią i pozytywnymi wibracjami. Jest ona prawdziwym wewnętrznym masażem, pieszczotą dla duszy.


Francuski fizjolog Féré de la Salpetriere jako pierwszy zmierzył wpływ dźwięku / muzyki na organizm człowieka, zwracając uwagę, że to głównie bodźce rytmiczne wpływają na zdolność zwiększenia wydajności i wytrzymałości mięśni ciała.


Odkryj nutę muzyczna twojej duszy...

W odleglych czasach człowieka prymitywnego istniało przekonanie, że każda istota posiada swoje własne brzmienie z własną tajną piosenką, która czyniła go podatnym na magię. Nieświadome istnienie osobistego i tajnego dźwięku jest pewnością i potwierdza się w wierze, że każdy człowiek rodzi się z wewnętrznym dźwiękiem, na który odpowiada.
Grecy używali muzyki i znacznie rozwinęli jej zastosowanie w zapobieganiu i leczeniu chorób somatycznych i psychicznych.


Zasłyszeć, słyszeć, wsłuchać się ... dotykać muzykę

Oprócz emocji, muzyka wywołuje w słuchaczu reakcje w sferze wegetatywnej: zachodzą zmiany w ciśnieniu krwi, częstości uderzeń serca, oddychaniu ròwnież wtedy, gdy muzyka jest odbierana nieświadomie ...
Muzyka musi być traktowana z jednej strony niewerbalnie, z drugiej strony jako środek komunikacji emocji.


Zbanalizowana muzyka

Dziś muzyka jest używana. Nie ma czasu na smakowanie piosenki, bo w mgnieniu oka pojawiają się w jej miejsce dwie nowe na listach przebojòw. Nie podchodzimy do muzyki jako do środka transcendencji w sensie duchowym, ale jak do jednego z wielu produktów jednorazowego użytku. Dlatego ulega profanacji, staje się przedmiotem mody, konsumpcji i bogacenia się. Producenci nadużywają muzyki sprowadzając ją do roli opłacalnego towaru.
W przeszłości muzyka towarzyszyła świętym aktom, aby przekształcić w święte to, co świętym nie było. Była używana w terapiach relaksacyjnych, jako metoda introspekcji, w "podròży" do innych wymiarów, innych poziomòw rzeczywistości. Obecnie nastawienie i postawy wobec muzyki są bardzo różne. Oczywiste jest, że prowadzą do różnych wyników: do hałasu, a nie do harmonijnego brzmienia. Współczesny człowiek słucha muzyki w sposòb roztargniony, podczas gdy robi inne rzeczy, więc muzyka okazuje się jedynie dodatkiem. Nie wspominając już o tekstach pełnych przemocy, nienawiści, rozczarowania.


Dźwięki, ktòre dotykają twego wnętrza,
gdy zidentyfikujesz się z piosenką,
mają niezatarty smak wieczności.


7 NIEBIOS LUB HARMONII MUZYCZNYCH

Skala muzyczna, przynajmniej dla naszego łacińskiego świata, jest skrótami opisu „Promienia Stworzenia” czyli 7 niebios, a więc uniwersalnej skali wibracji:

DO to niebo DOMINUS, które wywodzi się z „domus", to znaczy „domu”, miejsca, w którym mieszka MATKA; bądźmy ostrożni: słowo „kobieta” (donna) pochodzi od słowa domus = dom. To Rzymianie nadali słowu Domine znaczenie Dominium, czyli Pana.
SI to niebo SIDERA, które jest gwiezdną przestrzenią, od łacińskiego „sidus", co oznacza gwiazdy. Jest to niebo pragnień (de-SIDERIA).
LA to niebo LACTEA, czyli droga mleczna, białawy kolor wokół Ziemi, po grecku zwany „galaxia" ... niebo pożywienia życia.
SOL jest naszym układem słonecznym, który odpowiada łacińskiemu „SOLE", słońcu, będącemu naszym centrum i odpowiadającemu greckiemu bogu Heliosowi (w znaczeniu świecący, lśniący), niebu światła.
FA jest niebem FATA, ponieważ cały ruch, harmonia i wibracje wyższych niebios tworzą nasze przeznaczenie, które po łacinie nazywa się „il fato", „fatum", przeznaczeniem, słowem oznaczającym to, co zostało powiedziane lub zrobione, ponieważ według tradycyji Bóg tworzył słowem: powiedział i uczynił. Nasze wróżki (fate) nie są niczym innym jak ziemskimi posłańcami tego boskiego nieba.
MI to nasz MIKROKOSMUS, MI to moje niebo, moja sfera.
RE jest niebem KRÓLOWEJ (REGINA) naszego podziemnego świata, tym, co nas przyciąga i nami zarządza, tym, co w psychologii nazywamy nieświadomością, czyli Księżycem, światłem panującym w naszej ciemności.


7 (boskie nieba) + 5 (elementy) = 12

Kiedy mówimy o nutach, zawsze mamy na myśli 7 klasycznych nut dobrze nam wszystkim znanych (do, re, mi, fa, sol, la, si), o których mówiliśmy wcześniej, wyjaśniając ich odniesienie do 7 niebios. Niewiele mówi się o pozostałych 5 dźwiękach, które je łączą. Pod tymi nutami znajduje się prawdziwie baśniowy świat ezoteryczny. 7 znanych nam nut to białe klawisze Yang, a ukryte dźwięki to 5 czarnych klawiszy Yin. Dźwięki te (zwane półtonami) noszą podwójną nazwę, więc z punktu widzenia nazewnictwa jest ich 10, jak 10 jest Sefirotòw Drzewa Życia, naszych palcòw lub naszych zmysłòw: 5 zewnętrznych (diesis) i 5 wewnętrznych (bemolle) - pod względem notacji muzycznej półtony dzieli się na: półton diatoniczny – który zawiera się między kolejnymi stopniami, np. e-f, g-as i wówczas jest sekundą małą; półton chromatyczny – który powstaje przez alterację tego samego dźwięku za pomocą znaków chromatycznych, np. f-fis, e-es i jest prymą zwiększoną. W przyrodzie jest także 5 elementów (woda, powietrze, ogień, ziemia i eter). Dźwięki te są jak portale, pasaże, na poziomie psychologicznym są ukrytymi niuansami, które niewielu potrafi uchwycić (termin ten pochodzi od greckiej dìesis, która oznacza interwał).
Na poziomie racjonalnym idea jest nutą, a intuicja półtonem, który wiąże wszystkie idee (tak jak półtony wiążą nuty). Bardzo niewiele mówi się o tych dźwiękach, ponieważ są one intuicjami; analogicznie wrażenia lub wibracje pochodzące od nieświadomości, nie mające nazwy, są wrażeniami. 7 niebios jest zatem połączonych przez te wewnętrzne przejścia, dostępne dla tych, którzy posiadają intuicję, zdolności introspekcyjne, dobry słuch i subtelne wrażenia (takie jak półtony).


TERAPIA NADAYOGA I MUZYKOTERAPIA

Muzyka niesie ze sobą wiele korzyści dla zdrowia. Istnieje istotne powiązanie pomiędzy dobrą muzyką = pozytywną wibracją = korzystną energią = i dobrym zdrowiem.
Starożytny sanskrycki termin „Nada” wskazuje na to, że dźwięk pochodzi ze związku między energią oddechu (na) a energią ciepła da) i właśnie tarcie oddechu o struny głosowe powoduje powstanie głosu. Pierwszym efektem tego tarcia jest użycie technik głosowych do aktywacji oddechu na energii życiowej, Prana. Atom jest zdrowy, gdy jego ruch jest harmonijny; gdy zatrzymuje się lub przyspiesza bardziej niż normalnie, atom ulega alteracji. Aktywacja elementu cieplnego, który w Wedach jest związany ze świadomością (Cit-Agni), jest tarciem. Dźwięk jest zatem w stanie wywołać tę energię, ciepło odbierane podczas śpiewu jest wskaźnikiem tej aktywacji. W przypadku „powściąganych emocji” mamy do czynienia z zamrożoną, skrystalizowaną energią, pozbawioną siły dynamicznej. Istnieje zatem konieczność jej przetworzenia. Wiemy, że w wielu przypadkach już samo mówienie o naszych problemach pomaga rozmrozić te zablokowane energie, a w konsekwencji związane z nimi uczucia i emocje. Emocje są porównywalne z falami jako energia dynamiczna aktywowana przez kontakt i porównanie między jednostką a rzeczywistością, a jeśli chodzi o fale, nie można ich zatrzymać ani stłumić, ale tylko przekształcić, jeśli to konieczne. Głos i oddech mogą być potężnymi narzędziami transformacji, uwalniając kanały energii witalnej z toksyn wewnętrznych, które oprócz uwarunkowywania i zanieczyszczania umysłu mogą również powodować negatywne konsekwencje na poziomie fizycznym. Śpiewajmy po prostu samymi nutami, czystym głosem tak, aby rezonował w naszym ciele i słuchajmy go. Jest wyzwalający.


NADAYOGA

Jest to aspekt muzyczny yogi, przy którym używa się dźwięku, mantr i muzyki w celu osiągnięcia integracji osobowości, ponownego połączenia z boskością i duchowej realizacji. Nada: wskazuje na pierwotny dźwięk, dźwięk w swojej istocie, energii i emanacji mocy twórczej, która tworzy wszechświat. Starożytna indyjska dyscyplina Nada Yogi pomaga nam odkryć kim naprawdę jesteśmy z tonu naszego głosu oraz pomaga w uwolnieniu, przy pomocy śpiewu i muzyki, stłumionych emocji. Każdy człowiek przyjmuje wibracje, które wyróżniają go i sprawiają, że jest wyjątkową i charakterystyczną nutą w wielkim kosmicznym koncercie. Odkrycie jaka jest nasza osobista nuta (wysokość, barwa głosu) i jak wibruje wewnątrz naszego ciała, które działa na zasadzie pudła rezonansowego, pomaga zrównoważyć energię, aby poczuć się lepiej we
własnym ciele, w miejscach, w kontaktach z ludźmi, z którymi żyjemy na wszystkich plaszczyznach: w parach, w rodzinach, w pracy.


MUZYKA I WIBRACJE NASZEJ NIEŚWIADOMOŚCI

Muzyka to dźwięk, a dźwięk to jest wibracja. Kiedy lubimy jakąś piosenkę, cała nasza istota jest w zgodzie z tą piosenką, możemy powiedzieć, że dostrajamy się do jej współrzędnych. Muzyka swoim światłem oddziałuje na nasz Cień (indywidualną Jaźń). Ale jakiej muzyki słuchamy?
Muzyka odsłania także naszą duszę, wewnętrzne przysposobienie do odbierania pewnych akordów lub harmonii. Niektórych irytuje Rap, innych nudzi muzyka klasyczna etc.... Czemu?
Powiedzmy, że nasza dusza jest jak płyta rezonansowa wykonana z różnych materiałów: niektòre są wykonane z jedwabiu, inne z kryształu, inne z drewna, a jeszcze inne z ołowiu, ponieważ wszyscy mamy inny temperament. Niektórzy ludzie potrzebują silnej perkusji, aby wydobyć z siebie słodycz. Istnieją osoby, które słuchają Hard Rocka, aby cieszyć się wspomnieniem pocałunku; inni, dla tego samego wspomnienia, wsłuchują się w powolnego Bluesea.
W muzyce, tak jak w gustach i smakach, nie ma obrzydliwości, każdy z nas odnajduje swoje, czysto subiektywne odczucie. Ale, w zasadzie, możemy pogłębić te wibracje tylko z udziałem wysoce rozwiniętych psychicznie podmiotów, zdolnych do słuchania i próbowania wszelkiego rodzaju muzyki, ludzi, których nazywamy muzycznie różnorodnymi lub synkretystami.


WIBRACJA MUZYKI ZE WSPÓŁRZĘDNYMI NASZEGO TEMPERAMENTU

Na rzędnej (na linii pionowej) mamy ciało, za pomocą którego odczuwamy muzykę poprzez 3 potencjały: dotyk, emocje i wrażliwość, natomiast na odciętej (na linii poziomej) będziemy wydobywać z duszy wspomnienia, intuicje i myśli, które budzi muzyka. W punkcie zero nieświadomość trwa w ciszy. Opierając się na tym wykresie możemy przeanalizować efekty wywoływane w nas przez różne rodzaje muzyki oraz to, jak muzyka wpływa na nasze wewnętrzne nastroje za pomocą wibracji:

- Muzyka klasyczna jest wolna od słòw, dlatego wznosi się na skali intuicji i wymaga sporego taktu, delikatności. Nie wszyscy mamy w sobie te abstrakcyjne cechy, dlatego nie jest to muzyka dla każdego, jej centrum tkwi w intuicyjnych emocjach. Ci, którzy mają niewiele zdolności abstrakcyjnych, przy muzyce klasycznej zapadają w sen lub po prostu się nudzą.

- Heavy Metal, Dark Gothic, Hard Rock to naładowana i liniowa, płaska myśl skierowana do nieświadomości, ciemność, ktòra prowadzi do powrotu do emocji, tworząc pustkę w intuicji, chaos, aspekty tanatologiczne (śmierć, nienawiść, zniszczenie). Jak widać, delikatność i wrażliwość są tu tylko muśnięte, dlatego osoby, które koncentrują się na tych aspektach, nie są w stanie wysłuchać piosenki Metal, uznając ją za ogłuszającą, pozbawioną taktu, niedelikatną, chaotyczną.

- Muzyka Disco, latynoamerykańska, Pop przenosi całą przestrzeń na emocjonalność, zaczynając od wspomnień napędzanych uczuciami, wrażliwością, bardzo czystymi, a nawet surowymi emocjami, dlatego jest to muzyka odbiegająca od myśli, od klarownych i głębokich tekstów, dźwięk jest bardziej uderzający niż przekaz. Osoby o nieco napiętym charakterze, charakteryzujące się wewnętrzną sztywnością, nie tylko nie są skłonne do tańca, ale mogą również odczuwać niepokòj i dyskomfort podczas słuchania muzyki Disco, Techno lub Pop.

- Rap, dość szczególny rodzaj muzyki, pozostaje osią myśli, stworzony, jak wiemy, ze słòw, szaleńczego dialogu. Jest charakterystyczną muzyką pokolenia, które ma zbyt wiele do powiedzenia, prawie zatkanego lawiną skarg, ktòre trudno jest nawet usłyszeć i zrozumieć. Centralnym punktem tej muzyki jest myśl bez intuicji, bez taktu, gorączkowy wybuch słów. Jest to muzyka trudna do zrozumienia, ponieważ jest trudna do wysłuchania, a każdy, kto jej słucha, wierzy, że rozumie ją tylko dlatego, że ją słyszy, a tymczasem jest ona zbyt głęboka ... jest przeciwieństwem muzyki klasycznej, brakuje jej refleksyjnej pauzy (słowa ... słowa. ... słowa). Jej prędkość  rozwija niepokój u wielu słuchaczy, ale i rozprasza nerwowość u innych.

- Muzyka Blues i Jazz ... należy zauważyć, jak powstaje z intuicyjnych wspomnień, by wznieść się na osi emocji. Jest to muzyka wertykalna (w przeciwieństwie do horyzontalnego Rocka w poszukiwaniu postępu i odpowiedzi). Poszukuje transcendentalnych pytań i rozwiązań. Jest to muzyka, w której rozszerza się wewnętrzna percepcja własnego Ja, ale u podstaw Bluesa pozostaje nieświadomy aspekt związany z nostalgią, która dotyka również smutku.

Jak widzimy na tych graficznych liniach, wibracje są w nas jak fala dźwiękowa, impulsywne, emocjonalne, popędowe, regresywne ... itd.. Swoisty rollercoaster uczuć i myśli pozwala nam zrozumieć zejście do podziemnego świata piekła Rocka oraz wspinaczkę w Bluesa, albo nieświadomą introspekcję muzyki klasycznej, aż po racjonalny protest muzyki elektronicznej, emocjonalny bunt Hard i emocjonalny protest Punka. Muzyka jest narzędziem, które pozwala nam eksplorować indywidualną wizję siebie, jest terapeutyczna, introspekcyjna, musi być słuchana przez duszę i traktowana jako duchowy środek oczyszczjący. Musi być dostosowana do nastrojów, ma na nas wpływać i pobudzać lub nas uspokajać, kiedy potrzebujemy odświeżenia.



DUSZA MUZYKI

Czym jest nasza dusza? Jest wewnętrznym rezonansem utworzonym przez 3 potencjały: intelekt, wolę i świadomość (to, co najczęściej nazywamy głową, sercem i oświeceniem lub zrozumieniem rzeczy). Muzyka jest identyczna, kształtują ją 3 aspekty: melodia (uchwycona przez serce lub uczucie), harmonia (uchwycona przez głowę lub zrozumienie) i rytm (idealny ruch, który odzwierciedla wnętrze w zewnętrzu, jest dwoistością w działaniu, w akcji). Melodia to Yin, nuty (emocje), które następują po sobie (poziomo) i nazywamy to muzyką, podczas gdy harmonia to Yang (intuicja), a pochodzi z porównania dźwięków, które brzmią razem (podnoszą nas, a więc pionowo), a następnie stanowią akordy. Zgodność jest podstawową jednostką harmonii. Kiedy głowa jest w zgodzie z sercem, rodzi się harmonia, a melodia tworzy rytm, reprezentując życie fizyczne, ładunek energetyczny, który przekłada się na pęd, zarówno w materialnym, jak i idealnym działaniu. Dlaczego Mędrzec jest zgodny z rytmem zewnętrznej Natury? Ponieważ jest w harmonii ze swoją wewnętrzną melodią. Podczas gdy rytm porusza się w czasie, melodia i harmonia poruszają się w przestrzeni czyli w tym, co nazywamy odległościami, interwałami lub nutami (częstotliwość), muzycznie nazywanymi wysokościami (wysokościami lub głębokościami, w zależności od tego, czy nuty są wysokie, czy niskie). Co najbardziej uderza nas w piosence, która pomimo mijających lat, nawet jeśli zapomniana, rezonuje gdzieś niejasno w naszej pamięci? Jest to harmonia właśnie, dlatego, że jako pierwsza wpływa na serce. Kiedy nuta zostaje wygrawerowana w sercu (melodia), zostaje również zapisana w pamięci (harmonia).


MUZYKA JEST ODBICIEM DUSZY

Muzyka jest prawem moralnym. Daje duszę wszechświatowi, skrzydła umysłowi, lot wyobraźni, przyciąganie smutkowi i życie wszystkiemu. 

- Platon -

Mówiąc to, Palton miał na myśli, że skoro muzyka jest wewnętrzną wibracją, środkiem leczniczym także dla duszy, to z rodzaju/poziomu muzyki można też zrozumieć rodzaj/poziom myśli, kultury, religijności, polityki i sztuki dowolnej grupy ludzi. Wystarczy przestudiować różne gatunki jazzu, aby zrozumieć epokę walki rasowej między białymi i czarnymi lub metalu lat 80-tych, aby zrozumieć nasycenie produktywnością lub muzyki elektronicznej, aby zobaczyć jak bardzo jesteśmy zdominowani przez technologię. Dzisiejszy świat przenika wibracja strachu, więc coraz niższe częstotliwości, wystarczy spojrzeć na muzykę dominującą: jest to muzyka niskiej jakości, mroczne teksty są często pozbawione sensu, a słowa wydają się niepowiązane między sobą. Możemy więc stwierdzić, że jeśli najbardziej komercyjna i słuchana muzyka jest niskopoziomowa, a nawet śmieciowa (nie przypadkiem istnieje gatunek muzyczny zwany trash), to tak samo jest z religią, polityką, filozofią, sztuką. Nie dziwimy się, że dziś, zwłaszcza wśród młodzieży, geniuszy muzycznych nie słucha się, nie rozumie, nie kocha. Muzyka klasyczna to nisza, muzyka eksperymentalna to getto, niektóre undergroundowe gatunki młodzieżowe nie nadają się nawet do sprzedaży (pomyślmy o pięknie muzyki Shoegaze, Chillwave i alternatywnych pochodnych zmieszanych z Bluesem i Jazzem). Dopóki dominującą emocją jest strach, a więc niska częstotliwość emocjonalna, umysł nie będzie w stanie odbierać wysokich częstotliwości, takich jak te, które daje inna muzyka.
Słuchając muzyki dzisiejszych młodych staramy się zrozumieć ich sposób wyrażania siebie i widzimy, że na poziomie emocjonalnym zostawiliśmy im zniszczony, chaotyczny, zagubiony, niewiarygodny świat. Stąd rodzi się rap, hip hop, reggeton, house music.. itd... Jeśli my, ich rodzice, uważamy, że ta muzyka jest kiepska i nic niewarta, pamiętajmy, że to właśnie odziedziczyli po nas: emocjonalny instrument o niskiej częstotliwości, zrobiony ze strachu i niepewności ...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz